Pigga Palonia

Hej jag och Carro se haft jätte kul idag när vi red så var Palonia galet pigg och ville bara bråka och springa. Ridbanan gick inte att rida på så jag och Carro gjorde ett fyrkantspår i snön i hagen så där red vi. Palonia var ganska besvärlig. Jag försökte tänka mycket på min sitts och takt. Palonia blev lugnare men fortfarande framåt precis så jag ville att hon skulle gå. Palonia gick helt okey i formen. Jag försökte mest få henne att trivas med att gå ner när man kramar och tänkte mest i början på hur hon gick. Palonia var ganska så fin ändå. Nät vi ridit klart så var Palonia öm i ryggen. Madde som äger hästarna sa att det var helt normalt eftersom dom satts igång nu. Jag som trodde jag förstört stackars lilla Palonia. Men jag är helt nöjd med hur Palonia gick och längtar tills imorgon dagens ridpass



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nealucill.blogg.se

Vem är jag? Jag är Linnea 14år och en riktig häst tjej. Rider så ofta det går. Kika mig vid frågor kik LinneaLucill

RSS 2.0